کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

لیست تورهای مشهد مقدس

راهنمای سفر به مشهد مقدس

بدون شک سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم امام رضا (ع) در چشم‌انداز سالانه هر ایرانی جای دارد، اما این شهر تنها به واسطه حرم نیست که مقصدی ایده‌آل برای سفر محسوب می‌شود. وجود یک بازار کم‌نظیر، چندین پارک آبی جذاب، رستوران‌هایی با بهترین کیفیت و قیمتی پایین و بخشی از بهترین‌ هتل‌های ایران می‌تواند به جذابیت‌های تور مشهد اضافه کند. این‌ها را بگذارید کنار مردمی خون گرم و مهمان نواز و طبیعتی زیبا که می‌توان به آن نیز سرک کشید، تا مشهد از آن چه که قبلا بوده نیز پرطرفدارتر شود.

بدون شک سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم امام رضا (ع) در چشم‌انداز سالانه هر ایرانی جای دارد

حرم مطهر امام رضا (ع)

حرم امام رضا مجموعه‌ای است با کانونِ آرامگاهِ علی بن موسی الرضا که دیگر مسجدها، آرامگاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌ها را دربرمی‌گیرد. بسیاری از ساختمان‌های این حرم از دورهٔ صفویان به‌ویژه روزگار شاه طهماسب صفوی به‌جا مانده‌است. وسعت حرم در طول این بازسازی‌ها از ۱۲ هزار مترمربع در گذشته به مساحت کنونی آن در حدود یک میلیون متر مربع رسیده‌است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین اماکن مذهبی جهان کرده‌است

مقبره فردوسی

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است. این بنای یادمان توسط هوشنگ سیحون بر پایهٔ طرح پیشین آن توسط حسین لرزاده با کمی تغییرات در ابعاد و اندازه و تزئینات، طراحی و بازسازی شد.معماری داخلی بنا نیز دربردارندهٔ کاشی‌کاری‌ها، نقوش سنگی برجسته از داستان‌های شاهنامه و کتیبه‌هایی سنگی از سروده‌های فردوسی و دیگران است.

پارک کوهسنگی در حاشیه کوه ‌هایی مرتفع ایجاد شده و از قدیمی ‌ترین روستاهای مشهد است

مجموعه کوهسنگی

پارک کوهسنگی در حاشیه کوه ‌هایی مرتفع ایجاد شده و از قدیمی ‌ترین روستاهای مشهد است. این منطقه یکی از محبوب ترین تفریحگاه های شهر مشهد است و دارای شهر بسیاری است چرا که یکی از شاهان ایران به شاه عباس در این منطقه تاج گذاری کرده است. این پارک تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور است. ساختمان موزه‌ بزرگ خراسان، با الگوبرداری از معماری کاخ کلات نادر، جلوه زیبایی به این مجموعه داده است..

دهکده ییلاقی شاندیز

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد، منطقه ییلاقی پدیده شاندیز است. شاندیز با آب و هوای خوشی که دارد، در ۳۸ کیلومتری غرب مشهد واقع شده. این منطقه ترکیبی است از رودخانه های متنوع، دره ها و درختان بلند چنار، سپیدار و ارغوان و صدای خوش پرندگانی مثل هد هد. این منظره را که به تابلوی نقاشی می‌ماند، باغ های انبوده و حیواناتی مثل گراز و گرگ تکمیل می‌کنند. شاندیز منطقه ای تفریحی است که فروشگاه های صنایع دستی و رستوران بزرگی به نام پدیده شاندیز نیز دارد

پارک و شهربازی ملت

پارک و شهربازی ملت که قدیمی ترین و بزرگترین پارک شهر مشهد است، دیدنی های زیادی دارد و آدم در آن زمان را از دست می‌دهد. پارک ملت مجموعه کاملی شامل شهربازی، میدان های ورزشی، کتابخانه و استخر شنا است. این پارک همچنین بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک بزرگ دنیا را در خود جای داده. در شرق پارک ملت، دریاچه بزرگی قرار گرفته و در غرب آن بزرگترین استخر روباز مشهد و زمین های چمن فوتبال و والیبال، تنیس و پیست اسکی.