کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

لیست تورهای اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

زيبايي و شكوه آثار و ابنيهء تاريخي اصفهان چنان بيننده را مجذوب خود مي سازد كه حتي براي شهروندانی كه سالها در كنار اين آثار بديع زندگي كرده اند نه تنها خسته كننده نيست بلكه با هر بار مشاهده ، راز و رمزهاي تازه و شگفتي را كشف مي كنند.بي مناسبت نيست كه اصفهان را نصف جهان ناميده اند. ازهزار سال پيش اين شهر پذيراي جهانگردان و اهل سفرهای بي شماري در قالب تور اصفهان بوده كه هر يك به زباني عظمت و زيبايي شهر و بناهاي آن را ستوده اند.ناصر خسرو شاعر و يكي از تيزبين ترين جهانگردهای دنیا كه به خوبي مي دانست از ميان آن چه در سفرهايش مشاهده مي كرد چه مطالبي را بايد انتخاب كند و بنويسد كه خوانندگانش احساس كنند كه شخصاً با او همراه اند و همه چيز را به چشم خود مي بينند دربارهء اصفهـــــانی كه ديــــدار ميکرد مي نويسد : ” شهــــری است بر هامون نهاده با حصاري محكم و بسيار بلند محصور شده و دوازده دروازه دارد،جویهای آب روان همراه با خانه های بلند و زیبا که هر چه داخل شهر مي بينم از رفاه و آبادي حكايت مي كند.

ازهزار سال پيش اصفهان پذيراي جهانگردان و اهل سفرهای بي شماري بوده است

کاخ چهلستون

عمارت چهلستون در اوايل قرن ۱۱ هـ .ق در ميان باغ و مجموعه بناها و كاخهاي محوطه دولتخانه صفوي ساخته شده است . اين عمارت عمدتاً به منظور پذيرائي رسمي از ميهمانان و سفراي خارجي ، طي سه مرحله و طبق يك طرح واحد ساخته شده.نام چهلستون به نشانه كثرت ستونها و انعكاس تصوير بيست ستون در آب استخر است.

عمارت عالي قاپو

اين كاخ در قرن يازدهم هجري در شش طبقه احداث شده است . هر طبقه تزئينات هنري خاصي را دارا مي باشد . از قسمتهاي مهم اين كاخ ، ايوان طبقه سوم ، حوض مسي در ا“ و تالار پذيرائي همين طبقه كه با زيباترين نوع نقاشي و گچ بري تزئين شده است . تالار موسيقي طبقه ششم و تزئينات گچبري بي نظير آن و اغلب كارهاي هنري به وسيله رضا عباسي هنرمند مشهور آن دوران انجام شده است

پل الهورديخان را كه به سي و سه پل معروف مي باشد بر روي زاينده رود بنا شده است

سي وسه پل اصفهان

زماني كه اصفهان به عنوان مركز حكومت دولت صفويه انتخاب مي گردد ، جهت گسترش شهر به طرف جنوب متمايل مي شود .اين خيابان الزاماً از رودخانه عبور مي نمايد و بدين جهت معماران آن زمان، پل الهورديخان را كه به سي و سه پل معروف مي باشد بر روي    زاينده رود و منطبق بر محور چهارباغ ايجاد مي نمايند.

پل خواجو  

در قسمت شرق رودخانه زاينده رود و پل خواجو از آثار دوره صفويه در سال ۱۰۶۰ هجري ، مصادف با زندگي شاه عباس دوم احداث شده است . پل خواجو در طراحي قديم براي چندين منظور در نظر گرفته شده است . قسمت فوقاني براي حركت سريع و عبور كالسكه ها و چهارپايان بوده در حالي كه بخش تحتاني عمدتاً براي حركت آرام و توقف و تأمل عابرين پياده بوده است

ميدان نقش جهان (ميدان امام)

يكي از زيباترين ميدانهاي جهان به طول حدود ۵۱۲ متر و عرض ۱۶۰ متر است كه در اطراف آن اطاق هائي در دو طبقه با يك اندازه و شكل احداث شده است . تعداد چهار اثر تاريخي بي نظير در اطراف ميدان قراردارد . عمارت عالي قاپو ـ مسجد امام ـ مسجد شيخ لطف اله و سر درب بازار قيصريه ، در وسط ميدان اصلي ، زمين و دو دروازه سنگي چوگان بوده است .