کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا یا Visitor Visa که زیر گروه Temporary Resident Visa یا TRV تقسیم‌بندی می‌شود، یکی از انواع ویزای کانادا است که دارنده آن می‌تواند بسته به نوع ویزای توریستی خود (سینگل کانادا، مولتی کانادا، سوپر ویزای کانادا) وارد خاک این کشور شده و هر بار تا مدت معینی در کانادا بماند.

ویزای توریستی کانادا عمدتا به دو شکل ویزای یکبار ورود single entry و یا ویزای مولتیپل کانادا multiple entry صادر می‌شود. ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان ایرانی بسته به نوع درخواست آنها به شکل یک بار ورود و یا مولتیپل صادر می‌شود.برای مثال اگر متقاضی ویزای توریستی کانادا قصد شرکت در یک کنفرانس و یا همایش علمی، فرهنگی … را داشته باشد، ویزای وی بصورت یک بار ورود با تاریخ مشخص برای خروج از خاک کانادا صادر خواهد شد؛ اما اگر متقاضی با ارائه مدارک مورد نیاز تقاضای ویزای بلند مدت توریستی نماید، برای وی ویزای مولتیپل کانادا صادر خواهد شد.

سوپر ویزای کانادا که نوع سوم ویزای توریستی این کشور محسوب می‌شود هم از نظر متقاضی و هم از نظر اعتبار ویزا و هم از منظر مدت زمان مجاز برای اقامت در هر بار ورود به کانادا تفاوت‌های اساسی با دو نوع دیگر ویزای توریستی کانادا دارد که در ادامه همین مقاله بطور مفصل به آن اشاره خواهد شد.

پیش از آغاز بحث در خصوص انواع ویزای توریستی کانادا، ذکر این نکته از اهمیت بسیاری برخوردار است که صرف داشتن ویزای توریستی از کانادا الزاما به معنی اجازه ورود به این کشور نیست! بلکه این افسر مرزی مستقر در فرودگاه است که تشخیص خواهد داد ماهیت حضور فرد در کانادا موقت است و یا فرد دارنده ویزای ویزیتور قصد ماندن در کانادا پس از پایان اعتبار ویزای کوتاه مدت خود دارد.

 

انواع ویزای توریستی کانادا

همانطور که در بالا اشاره شد، ویزای توریستی کانادا که خود زیر مجموعه ویزای ویزیتور تقسیم بندی می‌شود را می‌توان به ۳ نوع زیر تقسیم بندی کرد: به طور کلی انواع ویزای کانادا اساسا به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شود:

  • ویزای سینگل کانادا
  • ویزای مولتیپل کانادا
  • سوپر ویزای کانادا

اگرچه هر سه شکل بالا، از نوع ویزای توریستی است اما هر یک از آنها از نظر ماهیت و ویژگی‌ها تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند که در ادامه به ترتیب ارزیابی می‌شوند.

 

 

ویزای سینگل کانادا

همانگونه که از نام این نوع ویزای کانادا بر‌می‌آید، ویزای سینگل کانادا تنها برای یک بار ورود به خاک کانادا در زمانی مشخص و تا مدتی معین صادر می‌شود. به بیان دیگر دارنده ویزای سینگل کانادا تنها قادر خواهد بود یک بار وارد خاک کانادا شود و مقید به ترک کانادا در زمان قید در ویزا است.

خروج فرد پیش از پایان اعتبار ویزای سینگل کانادا از این کشور بدان معنی نخواهد بود که وی می‌تواند تا زمان پایان اعتبار ویزای خود یک بار دیگر وارد کانادا شود. ویزای سینگل کانادا تنها یک بار ورود به خاک این کشور را جواز می‌دهد و پس از خارج شدن از کانادا حتی برغم باقی ماندن از اعتبار آن، دیگر ارزشی نخواهد داشت.

 

ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل کانادا که در بین ایرانیان با نام‌هایی همچون ویزای مولتی کانادا و یا ویزای ۵ ساله کانادا نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین انواع ویزای کانادا است. اگرچه ویزای مولتی کانادا در ذات نوعی ویزای اقامت موقت است اما بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا و اطلاعیه‌های صادر شده، اعتبار این ویزا به جز در شرایط خاص تا زمان پایان اعتبار پاسپورت متقاضی خواهد بود. برخی از مهمترین ویژگی‌های ویزای مولتیپل کانادا از این قرار است:

  • نامحدود بودن تعداد دفعات ورود به خاک کانادا
  • اعتبار ویزا تا زمان اعتبار پاسپورت
  • امکان اقامت در کانادا تا ۶ماه برای هر بار ورود
  • امکان تمدید مدت ۶ماه در صورت کافی و قانع کننده بودن دلایل متقاضی
  • پس از گذشت ۶ماه از ورود کافی است برای حتی چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید تا با ورود مجدد بتوانید ۶ ماه دیگر در این کشور اقامت داشته باشد.
  • در صورتی که طی ۱۰سال گذشته برای اخذ ویزای کانادا انگشت نگاری کرده باشید، برای درخواست مجدد نیاز به انگشت نگاری نخواهید داشت، حتی اگر تقاضای شما ریجکت شده باشد.

از آنجایی که اعتبار پاسپورت ایرانی حداکثر ۵ سال است، ویزای مولتیپل کانادا در ایران به ویزای ۵ ساله کانادا نیز شهرت یافته است. اما در عمل اگر از اعتبار پاسپورت متقاضی ویزای مولتیپل کانادا، ۳ سال مانده باشد، ویزای مولتیپل وی نیز ۳ سال اعتبار خواهد داشت.

ویزای مولتیپل کانادا خود به دو دسته ویزای نرمال کانادا و ویزای تضمینی کانادا تقسیم بندی می‌شود که تنها در دو مورد با هم تفاوت دارند.

 

ویزای نرمال

یکی از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای ویزیتور کانادا و طبعا ویزای مولتیپل کانادا، دعوتنامه رسمی و معتبر از کانادا است. در ویزای نرمال کانادا تهیه و ارائه این دعوتنامه بر عهده متقاضی است و اوست که در حین ارائه مدارک برای ترجمه و ارائه به سفارت، دعوتنامه را نیز ارائه می‌دهد. به بیان دیگر در ویزای نرمال کانادا، تهیه و ارائه تمامی مدارک لازم برای ثبت نام ویزای کانادا (چه به روش ثبت نام آنلاین و چه به روش مراجعه حضوری به سفارت) بر عهده متقاضی خواهد بود. البته کارشناسان امور ویزا و وقت سفارت مجموعه ما  در ارائه چک لیست و مشاوره همواره در کنار شما خواهند بود.

 

ویزای تضمینی

واقعیت این است که هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی نمی‌تواند ویزا شدن درخواست متقاضی را تضمین کند! متاسفانه در فضای غبارآلود موجود عده‌ای فرصت طلب، با سوء استفاده از اعتماد هم وطنان ما، اقدام به ارائه خدمات غیر فنی کرده که جز اتلاف وقت و انرژی و البته تحمیل هزینه‌های گزاف هیچ ثمری در بر نخواهد داشت.

خدمات ویزای تضمینی کانادا در مجموعه ما  دو ویژگی اصلی را در برخواهد گرفت:

  • تهیه دعوتنامه رسمی و معتبر از کانادا
  • بازگرداندن تمامی پرداختی‌های متقاضی در صورت رد نشدن درخواست ویزای کانادا

 

 

ویزای دانش آموزی کانادا

بنابراین می‌توان گفت ویزای تضمینی کانادا به عنوان یکی از خدمات توریستی مجموعه ما ، متضمن این نکته خواهد بود که نه تنها درخواست ویزای کانادا در مسیری درست، دقیق و منطبق با آخرین آپدیت‌های قوانین مهاجرتی کانادا قرار خواهد گرفت، بلکه در صورت به ثمر نرسیدن این درخواست، هزینه‌ای بر متقاضی تحمیل نخواهد شد.

کارشناسان دپارتمان ویزا و وقت سفارت مجموعه ما  در تمامی مراحل جمع آوری، ترجمه و تکمیل فرم‌های ثبت نام ویزای کانادا در کنار شما خواهند بود، تا شانس موفقیت درخواست به حداکثر برسد.

 

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین نوع سوم ویزای توریستی کانادا است. ویزایی که مخصوص پدر، مادر و یا پدربزرگ و مادربزرگ فردی طراحی شده‌است که اولا اقامت دائم کشور کانادا را در اختیار دارد و ثانیا سن او بالای ۱۸ سال است. برای سوپر ویزای کانادا ارائه دعوت نامه از داخل کانادا الزامی است.

به بیان دیگر دعوت کننده می‌بایست فرزند و یا نوه متقاضی باشد. حداقل حقوق پایه دعوت کننده در کانادا نباید از ۲۴۰۰۰ دلار در سال کمتر باشد؛ مدارک اقامت و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی فرد دعوت کننده نیز حتما می‌بایست ضمیمه پرونده درخواست سوپر ویزای کانادا شود. همچنین دعوت کننده باید بیمه خدمات درمانی متقاضی را حداقل برای یک سال از داخل خاک کانادا پرداخت کرده و فرد دعوت شونده باید زیرنظر پزشکان مورد اعتماد سفارت معاینه شود.

تاییده پزشک معتمد سفارت از آن جهت است که سلامت متقاضی پیش از ورود به کانادا تایید شود تا هدف از دریافت سوپر ویزای کانادا درمان و تحمیل هزینه‌های درمانی به دولت کانادا نباشد.

 

 

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت زمان ویزای توریستی کانادا بسته به انواعی که در بالا شرح آن رفت، متفاوت خواهد بود. اگرچه چندی پیش سفارت کانادا با صدور اطلاعیه‌ای افسران مهاجرت این کشور را ترغیب کرد تا اعتبار ویزای توریستی این کشور را تا زمان اعتبار پاسپورت متقاضی صادر نمایند، اما در نهایت این افسر مهاجرت و آفیسر پرونده درخواست ویزا خواهد بود که مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا برای هر فرد را مشخص می‌کند.

دو نکته بسیار مهم در خصوص مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا وجود دارد که بسیاری از متقاضیان محترم از آن بی اطلاع هستند.

  • تاریخ انقضایی که در برچسب ویزا درج می‌شود به معنای اعتبار اقامت در کانادا نیست! بلکه تاریخی است که دارنده ویزای کانادا می‌بایست پیش از آن به خاک کانادا وارد شود. اگر تا پیش از تاریخ درج شده در ویزای کانادا فرد مورد نظر وارد خاک کانادا نشود، ویزای وی باطل خواهد شد.
  • اگرچه نوع ویزای کانادا در سفارت این کشور و توسط افسر مهاجرت تعیین می‌شود اما مدت اعتبار ویزای کانادا را افسر مرزی مستقر در فرودگاه تعیین می‌کند!

بنابراین اینکه نوع ویزای توریستی کانادا شما سینگل باشد یا مولتی در سفارت کانادا و توسط آفیسر پرونده مشخص می‌شود، اما اینکه اعتبار این ویزا بر اساس عرف اعلام شده باشد یا کم و زیاد شود، توسط افسر مهاجرت و مرزباتی کانادا مشخص می‌شود.

بطور معمول مدت اعتبار ویزای سینگل کانادا ۶ ماه است. همانگونه که اشاره شد این زمان می‌تواند بسته به تشخیص افسر مرزبانی کمتر شود که در این صورت زمان خروج در پاسپورت متقاضی قید خواهد شد. مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل کانادا در اساس ۱۰سال است اما معمولا اعتبار این ویزا تا پایان اعتبار پاسپورت متقاضی خواهد بود. بنابراین با توجه به اعتبار ۵ ساله گذرنامه ایرانی، اعتبار ویزای مولتی کانادا برای ایرانیان حداکثر ۵ سال است. سوپر ویزای کانادا هم اعتباری ۱۰ ساله دارد و والدین فرد دارای اقامت دائم کانادا می‌توانند با دریافت سوپر ویزای کانادا تا ۱۰ سال بدون محدودیت به این کشور سفر کرده و در هر مرحله تا دو سال در این کشور اقامت داشته باشند.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی تقریبا در تمامی موارد بجز سوپر ویزای کانادا به یکدیگر شبیه هستند. برای اقدام از طریق هر یک از این دو روش ثبت نام آنلاین و یا مراجعه حضوری به سفارت مدارکی باید آماده و ارائه شود که مهمترین آنها فرم‌های درخواست ویزای کانادا و تکمیل دقیق آنها خواهد بود.

اگر بخواهیم دو عامل اصلی در تعیین سرنوشت یک پرونده درخواست ویزای کانادا را نام ببریم، بی تردید عامل اول تکمیل دقیق و صحیح فرم‌های ثبت نام و عامل دوم آفیسر پرونده خواهند بود.

بنابراین بسیار منطقی بنظر می‌رسد با توجه به اهمیت تکمیل فرم‌های درخواست ویزای کانادا و اطلاع کامل از روند ویزا شدن پرونده، ابتدا با کارشناسانی با تجربه در امور ویزا و مهاجرت مشورت کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا (سینگل و مولتیپل) عبارتند از:

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت‌های
  • یک قطعه عکس جدید ۵/۳ * ۵/۴رنگی با زمینه سفید
  • ترجمه شناسنامه
  • ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر، در صورت همراهی فرزندان ترجمه گواهی اشتغال
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه
  • مدارک مالی، شامل نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید (مدت اعتبار نامه تمکن مالی و ریزپرینت ۴ماه اخر یک ماه است.)
  • ترجمه اسناد ملکی
  • در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است
  • ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی‌کند
  • کارمندان:گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی
  • کارفرمایان:ترجمه “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت ۴ ماه آخر به لاتین
  • تجار:ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه
  • مهندسان:ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت
  • کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد:ترجمه پروانه بهره برداری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه
  • بازنشستگان:ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود
  • دعوت نامه، شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر (دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر(Notary Public) برسد
  • مدارک فرد دعوت کننده: ارائه کارت شهروندی(Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی(Canadian Birth Certificate) یا کارت اقامت(PR Card) از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه‌های مالیاتیNotice of) (Assessment و فرم های T4 یا T1 تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

در پایان می‌توان گفت اگرچه ارائه دعوتنامه برای صدور ویزای سینگل و مولتیپل کانادا، الزامی نیست اما وجود دعوتنامه‌ای معتبر می‌تاند شانس ویزا شدن درخواست کانادا را تا ۵۰ درصد افزایش داد. مجموعه ما  با بهره‌مندی از دفاتر برون مرزی و ارتباطات گسترده بین‌المللی خود آماده ارائه خدمات ویزای تضمینی به همراه دعوتنامه به متقاضیان محترم خواهد بود.

مدارک مازاد لازم برای اخذ سوپر ویزای کانادا:

  • مدارک مالی دعوت‌کننده دایر بر توان ساپورت مالی دعوت شونده‌ها در مدت اقامت
  • ارائه مدارک لازم دایر بر حداقل حقوق سالانه تا ۲۴هزار دلار
  • مدارک پرداخت بیمه خدمات درمانی متقاضی حداقل برای یک سال از داخل خاک کانادا
  • مدارک اقامت و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی فرد دعوت کننده
  • تاییده پزشک معتمد سفارت برای متقاضیان

 

 

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

همانطور که پیشتر اشاره کردیم برای درخواست ویزای کانادا دو روش وجود دارد. ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و یا مراجعه حضوری به سفارت. این درحالی است که وب سایت رسمی سفارت کانادا در حال حاضر بهترین روش درخواست ویزای کانادا را ثبت نام آنلاین معرفی کرده است و تمامی متقاضیان ویزای توریستی کانادا را ترغیب می‌کند از این طریق اقدام نمایند.

جهت دریافت اطلاعات دقیق به مطلب ثبت نام آنلاین ویزای کانادا مراجعه کرده تا قدم به قدم با نحوه ثبت نام آشنا شوید.

 

هزینه ویزای توریستی کانادا

یکی از مهمترین ویژگی‌های هر مجموعه خدماتی در کنار کیفیت، تنوع و تضمینی بودن خدمات بی‌تردید رقابتی بودن قیمت‌ها خواهد بود. هر اندازه قیمت خدماتی در بازار رقابتی‌تر باشد (البته اگر این رقابتی بودن به معنی نزول کیفیت نباشد) حتما در ایجاد جذابیت برای مشتریان تاثیر گذار خواهد بود. از سوی دیگر هر اندازه جنس خدمات لوکس‌تر و رقابتی‌تر باشد، مناسب بودن قیمت‌ها، اهمیت بیشتری خواهد یافت. برای مثال خدمات ویزای کانادا و هزینه ویزای توریستی کانادا در شرایط امروز یکی از مواردی است که برای بسیاری از متقاضیان ویزای کانادا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

هزینه ویزای توریستی کانادا تضمینی در مجموعه ما ۱۶۰۰ دلار است و همانطور که در بالا اشاره شد، این رقم تمامی هزینه‌های صفر تا ۱۰۰ درخواست ویزای توریستی کانادا را شامل می‌شود. جا دارد باز هم به این نکته اشاره شود که اگر به هر دلیلی دخواستویزای توریستی کانادا تضمینی ریجکت شود، تمامی هزینه های انجام شده، بازپرداخت خواهد شد که خود موید اعتماد تیم حقوقی و اجرایی مجموعه ما  به خدمات ویزای تضمینی کانادا است.

 

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

همانگونه که در ابتدای این مقاله اشاره شد، مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا بنابر اعلام سایت رسمی سفارت کانادا حداکثر ۱۲۱روز کاری است. البته این عدد تقریبی است و واقعیت این است که در مواردی کارشناسان خدمات ویزای کانادا در مجموعه ما  ظرف مدت ۲ هفته موفق به اخذ ویزای متقاضی شده‌اند و توانسته‌اند مدت زمان صدور ویزای کانادا را کمتر کنند ولی از سوی دیگر با مراجعینی برخورد داشته‌اند که پرونده درخواست ویزای کانادای آنها بیش از ۱ سال است در سفارت بلاتکلیف باقی‌مانده است.

جا دارد در این قسمت نیز به اهمیت دعوتنامه ویزای کانادا و متنی که در این دعوتنامه نوشته می‌شود در کوتاه شدن مدت زمان ویزای کانادا و البته بالا رفتن شانس ویزا شدن هر پرونده اشاره شود. برای مثال اینکه فردی در کانادا بیمار است و می‌خواهد در زمان بیماری فرزند و یا یکی از اقوامش در کنارش باشند. اگرچه نمی‌توان گفت این عامل بطور قطع افسر مهاجرت را به کاهش زمان جواب ویزای کانادا مجاب می‌کند، اما تجربه دپارتمان ویزا و وقت سفارتمجموعه ما  موید این نکته است که دعوتنامه و متن آن در کاهش مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا بی‌تاثیر نیست.

 

 

رد شدن ویزای توریستی کانادا و دلایل آن

رد شدن درخواست ویزای توریستی کانادا یا اصطلاحا ریجکت ویزا، کابوس هر مسافر، دانشجو و یا بیزینس‌‌منی خواهد بود که برای آینده برنامه‌ها ریخته و رویاپردازی‌ها کرده‌است. مشکل زمانی ناراحت کننده‌تر می‌شود که متقاضی برای ثبت درخواست و طی کردن مراحل آن چه از نظر مالی و چه از نظر زمان و انرژی هزینه‌های بسیاری متقبل شده باشد.

اما مهمترین عوامل در رد شدن ویزای توریستی کانادا کدام‌ها هستند؟ برای مثال اگر شما شغل ثابتی در کشور محل اقامت خود نداشته باشید و بخواهید با تمامی اعضای خانواده برای ویزای کانادا درخواست بدهید، آفیسر با بررسی این احتمال که شما قصد بازگشت به کشور خود را ندارید، ممکن است درخواست شما را رد کند. مهمترین موارد در ریجکت ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

  • نداشتن سابقه سفر مناسب
  • داشتن وابستگی های خانوادگی زیاد در کانادا و نداشتن وابستگی خویشاوندی در کشور مبدا
  • زمان پیشنهادی برای اقامت در کانادا با اهدافتان متناسب نباشد
  • هدف شما برای بازدید از کانادا قانع کننده نباشد
  • نداشتن وضعیت شغلی مناسب در کشور مبدا
  • نداشتن مانده حساب و دارایی کافی
  • هرگونه سو سابقه و رفتارهای مخاطره آمیز قبلی که ممکن است باعث آسیب رساندن به دیگران شود
  • ارائه نکردن مدارک کافی که نشان دهنده درآمد و تمکن مالی مناسب فرد دعوت کننده باشد
  • تشخیص آفیسر مبنی بر ارائه اطلاعات غلط از سوی فرد متقاضی

تردید در هر یک از این موارد در کنار عواملی همچون وضعیف اقامت در کشور مبدأ، طول مدت اقامت در کانادا، وضعیت شغلی متقاضی در کشور محل اقامت و هرگونه سوء پیشینه در کانادا همگی از عواملی هستند که به راحتی موجب ریجکت ویزای کانادا خواهند شد.

 

نحوه اعتراض به ریجکت ویزای توریستی کانادا

اتفاقی که نباید، رخ داده است. چه باید کرد؟ روزنه امیدوار کننده اما در این بین این است که بر اساس آمار مجموعه ما ، در بسیاری از مواردی که درخواست ویزای کانادا برای بار اول رد شده باشد، امیدواری بسیاری وجود خواهد داشت تا با ارسال نامه‌ای رسمی و فنی نسبت به بازنگری مجدد پرونده و در نهایت پذیرش درخواست ویزای کانادا موافقت شود. البته این اعتراض هم از منظر فرم و هم از نظر محتوا ضوابطی دارد که می‌بایست به دقت رعایت شوند، در غیر این صورت سفارت کانادا به اعتراض رسیدگی نخواهد کرد.

نخستین گام در اعتراض به ریجکت ویزای توریستی کانادا، بررسی دلیل و یا دلایل رد شدن درخواست است. این عوامل در قالب نامه‌ای رسمی موسوم به نامه ریجکتی به اطلاع متقاضی می‌رسد. مواردی که در هر پرونده موجب ریجکت درخواست ویزای توریستی کانادا شده‌اند، در نامه ای رسمی تیک می خورند تا متقاضی بداند دلایل چه بوده است.

در مواردی متقاضی برای مثال چندین سفر به کشورهای حوزه شنگن داشته است و از تمکن مالی قابل قبول و دارایی‌های مناسبی در ایران نیز برخوردار بوده اما در نامه ریجکتی وی به سابقه ناکافی سفر و شرایط مالی بعنوان دلایل رد ردخواست ویزای کانادا اشاره شده‌است. در این شرایط می‌بایست نامه‌ای به آدرس ایمیل سفارت کانادا ارسال شود و با شرح دقیق دلایل ریجکت ویزای کانادا، بدون نیاز یه الصاق (اتچ کردن) مدارکی جدید، به توضیح سابقه سفر خود و یا مدارک مالی ارائه شده، اشاره شود.

توصیه کارشناسان ویزا و وقت سفارت مجموعه ما  این است که حتما در مرحله اعتراض با کارشناسان با تجربه امور ویزا مشورت کنید تا از شانس بیشتری برای موفقیت و تجدید نظر درخواست خود برخوردار شوید.

 

زمان درخواست مجدد ویزای کانادا پس از ریجکت شدن

یک روز بعد از دریافت نامه ریجکتی می‌توانید بار دیگر برای ویزای توریستی کانادا اقدام نمایید. در واقع محدودیت زمانی برای این موضوع وجود ندارد اما مهم این است هر متقاضی ابتدا با مطالعه دقیق نامه ریجکتی، نواقص و ابهامات مربوط به پرونده خود را مورد ارزیابی قرار دهد و با برطرف کردن آنها باردیگر برای ویزای کانادا اقدام نماید.

مواردی که باید در درخواست مجدد پس از ریجکت شدن ویزای کانادا در نظر داشت:

  • هیچ محدودیت زمانی برای درخواست مجدد وجود ندارد و می توان بلافاصله اقدام کرد
  • در صورت ارسال نامه اعتراض، بهتر است تا روشن نشدن پاسخ از سوی سفارت کانادا برای درخواست مجدد صبر کرد
  • برای درخواست مجدد، اگر انگشت نگاری پیشین متقاضی کمتر از ۱۰سال پیش انجام شده باشد، دیگر نیاز به انگشت نگاری مجدد نیست
  • تمامی هزیه‌های مربوط به ثبت نام آنلاین و یا بیومتریک سفارت کانادا باید مجددا پرداخت شود

اخذ ویزای کانادا، پروسه‌ای زمان‌بر، فنی، حساس و هزینه‌بر است. حال اگر بنا شد نتیجه این روند، ریجکت شدن ویزای کانادا باشد، کل ماجرا تراژیک و نا امیدکننده به نظر می‌رسد. در پاره‌ای از مواقع یک اشتباه سهوی کوچک در زمان آپلود مدارک و یا کاستی یکی از مدارک در مراجعه حضوری می‌تواند تمام زحمت‌ها را به باد دهد. از سوی دیگر روند اعتراض به ریجکت شدن ویزای کانادا نیز، حکایتی طولانی و پیچیده است. اکنون پرسش این خواهد بود که منطقی نیست از همان ابتدا با اطلاعات کامل و دقیق اقدام شود؟ آیا به صرفه نیست پیش از اقدام با کارشناسان امور ویزا و مهاجرت مشورت شود و حتی کل پرونده را با هدف به حداکثر رساندن شانس موفقیت در اختیار آنها قرار داد؟

مجموعه ما   با بیش از یک دهه سابقه مستمر در ارائه خدمات متنوع ویزا و وقت سفارت، پیکاپ ویزا و امور مربوط  با افتخار آماده ارائه مشاوره و خدمات تخصصی به شما متقاضیان محترم خواهد بود.