کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

لیست تورهای تبریز

راهنمای سفر به تبریز

این شهر دارای آب و هوایی خنک و خاص میباشد با قدمتی نزدیک به 4500 سال! که اولین پایتخت ایران جدید نام گرفته و سومین شهر بزرگ ایران میباشد. تبریز پر از هتلهای لوکس و شیک و تمیز میباشد از هتلهای 5 ستاره بین المللی با امکانات مدرن گرفته تا هتل آپارتمانهایی با قیمت تور تبریز ارزان ، وجود مراکز خرید مدرن و بازار سنتی فوق العاده دیدنی که ثبت جهانی شده است در کنار محصولات صنایع دستی ویژه که مختص تبریز و هنرمندان تبریزی بوده ، لذت خرید در سفر شما را کامل پوشش میدهد و اگر اهل سوغاتی بردن باشید که صد در صد رضایت شما را با آسودگی و آرامش جلب میکند.

تبریز اولین پایتخت ایران جدید نام گرفته و سومین شهر بزرگ ایران میباشد.

بازار تبریز

یکی از برجسته ترین نقاط سفر هر کسی به شهر تبریز گشت و گذار در بازار آن است. بازار تبریز یک کیلومتر مربع مساحت دارد و بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان است. یکی از زیباترین بازارهای ایران که در میراث تاریخی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است. بازار در زمان جاده ابریشم از اهمیت تجاری بالایی برخوردار بود و پس از آن در زمان پادشاهی صفویان رونق گرفت.

مسجد کبود

مسجد کبود در زمان ابومظفر جهانشاه قراقویونلو به دستور دخترش صالحه خانم در قرن نهم هجری بنا شد. متاسفانه این مسجد نیز در زلزله ۱۱۹۳ هجری قمری آسیب جدی دید، فقط ایوان و ورودی اصلی آن از تخریب زلزله در امان ماندند و اغلب قسمت های آن در ۵۰ سال گذشته بازسازی شدند.

کربلایی علی مسیو دومین شهردار شهر تبریز است حالا خانه او تبدیل به موزه ای دیدنی شده است.

خانه علی موسیو

کربلایی علی مسیو دومین شهردار شهر تبریز است. در باره زندگی علی مسیو، کمترین اطلاعات نسبت به دیگر چهره‌های تاریخی وجود دارد. علی مسیو یکی از برجسته‌ترین انقلابیون ایران در یک‌صد سال گذشته‌است. مبارز و متفکری خردمند و فداکار، که به حق پیشوای گمنام انقلاب مشروطه؛ که یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ کشور است به شمار می‌آید. حالا خانه او تبدیل به موزه ای دیدنی شده است.

ائل گلی

ائل گلی یا شاه‌گلی زیباترین و مهم‌ترین تفرجگاه‌ شهر تبریز است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده‌ است. این مکان در زمان آق‌ قویونلو ها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته‌ است. عمق دریاچهٔ شاه‌ گلی ۱۲ متر بوده و در محوطهٔ آن قایقرانی انجام می‌شود. همچنین شهربازی (لوناپارک) و نیز اقامتگاههای متعددی در داخل این گردشگاه وجود دارد.

موزه آذربایجان

موزه آذربایجان در شهر تبریز یکی از مهمترین موزه ها و جاذبه های این شهر تاریخی و دیدنی ست و آثار بسیار مهمی از پیشینه و تمدن باستانی کشورمان را در خود جای داده است. قدمت و غنای این آثار، موزه آذربایجان را به یکی از مهمترین موزه های کشور تبدیل و آن را به عنوان دومین موزه باستان شناسی کشورمان پس از موزه ملی ایران مطرح کرده است.