کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

ویزای تحصیلی کانادا – دانشجویی و دانش‌آموزی

تصمیم برای انتخاب کشور مناسب با هدف ادامه تحصیل همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان و یا دانشجویان بوده‌است. اگرچه برخی کشورها همچون آمریکا و انگلیس مقاصدی سنتی برای ادامه تحصیل محسوب می‌شوند اما کشور کانادا نیز طی چند سال گذشته با استقبال فزاینده طالبان علم و دانش از سرتاسر جهان مواجه شده‌است. کشوری با نظام آموزشی دو زبانه (انگلیسی- فرانسه) در کنار بهره‌مندی از بالاترین استانداردهای آموزشی و تحقیقاتی روز دنیا به یکی از ۵ مقصد اصلی دانشجویان و دانش آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا تبدیل شده است.

ویزای تحصیلی کانادا به عنوان یکی از اقسام ویزای موقت کانادا نوعی جواز موقت برای زندگی و تحصیل در این کشور محسوب می‌شود. ویزایی که خود به دو بخش ویزای دانش‌آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم بندی می‌شود و این فرصت را در اختیار محصل و یا دانشجو قرار خواهد داد تا در کنار خانواده (والدین، همسر و فرزندان) و با خیالی آسوده بر تحصیل در مقاطع مختلف متمرکز شود.

 

مهمترین و البته شرط نخست دریافت ویزای تحصیلی کانادا، داشتن پذیرش تحصیلی از مدرسه، کالج، دانشگاه و یا یک موسسه آموزش عالی در این کشور است؛ بنابراین پس از دریافت نامه پذیرش یا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا و یا یکی از مدارس این کشور قادر خواهید بود برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

 

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

بر اساس اعلام وب سایت رسمی سفارت کانادا، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا (بدون احتساب زمان مورد نیاز برای انگشت نگاری) برای متقاضیان ایرانی حدود ۱۱ هفته خواهد بود. در واقع زمانی که سفارت کانادا برای بررسی درخواست ویزای تحصیلی شما با احتساب زمان مورد نیاز برای بیومتریک (انگشت نگاری) نیاز دارد، حدود ۳ ماه خواهد بود. البته این زمان مشروط به آن است که کلیه مدارک متقاضی همچون نامه استادی پرمیتیا پذیرش تحصیلی وی آماده بوده و نیاز به بازگشت پرونده و تکمیل آن نباشد. هر اندازه در تکمیل مدارک و رعایت ضوابط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی وسواس و دقت بیشتری به خرج دهید، طبعا هم مدت زمان صدور ویزای تحصیلی شما کوتاه‌تر خواهد بود و هم شانس موفقیت افزایش خواهد یافت.

 

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

پس از موافقت اداره مهاجرت کانادا با درخواست متقاضی، ابتدا ویزایی موقت برای وی صادر می‌شود که به محض ورود فرد مذکور به خاک کانادا، ویزای تحصیلی وی نیز صادر خواهد شد. مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا بسته به مقطع و رشته تحصیلی متقاضی متفاوت بوده و معمولا تا زمان پایان دوره تحصیلی معتبر خواهد بود.

برای مثال اگر متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه‌های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا، پذیرش تحصیلی داشته باشد، ویزای تحصیلی برای وی ۴ ساله صادر خواهد شد. البته امکان تمدید اعتبار ویزای تحصیلی کانادا و یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار با در نظر گرفتن شرایطی خاص نیز وجود دارد.

 

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

برای درخواست هر کدام از انواع ویزای کانادا (ویزای موقت و یا ویزای اقامت دائم) نیاز به ارائه مدارک خاص آن خواهد بود. حساسیت اداره مهاجرت کانادا در قبال ویزای تحصیلی کانادا به دلیل اعتبار نسبتا بلند مدت آن طبعا بیشتر از ویزای توریستی کانادا خواهد بود. مهمترین مدرکی سفارت کانادا در زمان بررسی درخواست ویزای تحصیلی این کشور به آن توجه خواهد کرد، تمکن مالی متقاضی است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • نامه ادمیشن یا همان پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز معتبر آموزشی
  • برنامه تحصیلی یا همانStudy Plan
  • فرم‌های تکمیل‌شده درخواست ویزا(فرم ویزای تحصیلی، فرم اطلاعات خانوادگی و فرم schedule 1)
  • نامه تمکن مالی ۴ماه اخیر
  • اسکن صفحه اول جدیدترین پاسپورت (بعلاوه صفحاتی که مهر ویزا خورده‌است)
  • اسکن اصل شناسنامه به همراه ترجمه
  • اسکن اصل شناسنامه به همراه ترجمه برای همراهان در صورت تاهل
  • دو قطعه عکس ۳.۵در ۴.۵
  • سند و مدارک موربوط به دارایی‌های شخصی
  • نامه سابقه و بیمه کاری
  • فیش واریزی تحصیلی

تمامی این مدارک می‌بایست در قالب فایل و در حساب کاربری مخصوص شما در وب سایت رسمی سفارت کانادا بارگذاری شود.

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

همانگونه که اشاره شد برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیاز به حداقل‌هایی است. به بیان دیگر متقاضی تنها در صورت دارا بودن شرایط لازم می‌تواند برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام نماید، در غیر این صورت امکان ویزا شدن درخواست وی بسیار اندک خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

  • پذیرش از یکی از موسسات آموزش عالی کشور کانادا (مورد تایید اداره مهاجرت)
  • توانایی پوشش مخارج دست کم یک سال تمام زندگی و تحصیل در کانادا. (شهریه بعلاوه هزینه زندگی)
  • عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت با حداقل ۶ماه اعتبار
  • ارائه مدارکی که ثابت کند فرد پس از پایان تحصیل قصد ماندن در کانادا را ندارد
  • ارائه برنامه تحصیلی(Study Plan) دقیق و قانع کننده

بدیهی است در صورت نبود هر یک از شرایط فوق، درخواست ویزای تحصیلی کانادا رد خواهد شد. البته در برخی موارد مدراس و یا دانشگاه مد نظر، پذیرش تحصیلی مشروط برای متقاضی صادر می‌کند که در این صورت متقاضی می‌بایست در زمان ارائه مدارک، آفیسر پرونده را متقاعد کند شروط ذکر شده در ادمیشن را دارد. برای مثال اگر شرط یادگیری زبان در ادمیشن آمده باشد، متقاضی باید برنامه خود دایر بر فراگیری زبان را ارائه دهد.

 

 

مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا

پیش از هر کار باید بررسی کنید آیا شرایط لازم برای تحصیل در کانادا را دارید و یا اساسا اجازه ادامه تحصیل در این کشور را خواهید داشت. کارشناسان اجرایی دپارتمان ویزا و وقت سفارت مجموعه ما با بهره‌مندی از دانش روز و اطلاع از آخرین آپدیت‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی کانادا با تدوین فرم ارزیابی تحصیلی، کار را برای شما آسان کرده‌اند. کافی است به صفحه مربوط به ارزیابی تحصیلی ما مراجعه کرده و شرایط خود برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا را ارزیابی کنید. نتیجه این ارزیابی، پس از بررسی توسط کارشناسان ما از طریق ایمیل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مرحله بعدی پس از تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی، اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا خواهد بود. از طریق این لینک می‌توانید فهرست کامل مراکز آموزش عالی (مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های) کانادا که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش و همچنین اداره مهاجرت این کشور است را دریافت کنید. در این مرحله نیز کارشناسان اجرایی پذیرش تحصیلی جموعه ما، با توجه به رشته تحصیلی و ایالت مدنظر شما، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی خواهند کرد و در مسیر دریافت پذیرش تحصیلی از بهترین و معتبر ترین دانشگاه‌های کانادا همراه شما خواهند بود.

 

پس از دریافت پذیرش تحصیلی باید برای جمع آوری مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دست به کار شوید. برای تکمیل مدارک باز هم می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید و حتی برای ترجمه نیز با مراجعه به دفتر ویزای ما ، می‌توانید از خدمات ویژه دارالترجمه رسمی مجموعه استفاده کنید.

پس از صدور ویزای کوتاه مدت برای ورود به کانادا باید مدارک مورد نیاز برای سفر و آغاز تحصیل در این کشور را فراهم بیاورید تا با خیالی آسوده تنها به ادامه تحصیل و لذت زندگی در کانادا فکر کنید.

 

مدارک مورد نیاز پیش از ورود به کانادا

حاال که کار به پایان رسیده است و با دریافت ویزای تحصیلی کانادا آماده سفر به این کشور برای ادامه تحصیل هستید، مقدمات و مدارک مورد نیاز پیش از ورود به کانادا را مهیا کنید. چک لیست مهمترین مدارک مورد نیاز پیش از ورود به به کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت با بیش از ۶ماه اعتبار
  • نامه استادی پرمیت
  • ویزای کوتاه مدت کانادا برای ورود به این کشور
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • نامهREFRENCE سفارت
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط و هتل محل قامت
  • ارز و یا اسنادی که نشان دهنده توانایی شما برای تامین مخارج زندگی و تحصیل در کانادا باشد

توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است برای اخذ ویزای کانادا آفیسر پرونده از شما مدارک معاینه پزشکی بخواهد که ممکن است بیش از ۳ ماه به پروسه پرونده شما اضافه کند. شما یا اعضای خانواده‌تان که همراه شما سفر خواهند کرد و بالای ۱۸ سال دارند باید گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنید.

 

 

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هزینه اخذ هر نوع ویزای تحصیلی کانادا (دانش آموزی-دانشجویی) از طریق مجموعه ما ۶۰۰ دلار کانادا است. این مبلغ تمامی هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی کانادا از جمله ساخت اکانت، پرکردن فرم‌ها، چک کردن مدارک، پرداخت سفارت و ارائه مشاوره رایگان برای دریافت پذیرش تحصیلی در کانادا را شامل خواهد شد.

 

چه موردی باعث ریجکت ویزای تحصیلی کانادا می‌شوند؟

بنا به هر دلیلی که درخواست ویزای کانادا (از هر نوع) رد یا ریجکت شود، نامه‌ای رسمی از سوی سفارت به ایمیل متقاضی ارسال خواهد شد و دلایل ریجکتی به تفکیک مشخص می‌شود. مهمترین دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

  • کافی نبودن منبع مالی برای پوشش هزینه‌ها
  • قانع نشدن آفیسر پرونده در خصوص اهداف تحصیل و امکان عدم بازگشت پس از پایان تحصیل
  • رشته تحصیلی مورد نظر
  • اشکال و یا تناقض در تکمیل فرم‌های درخواست ویزا و یا مشکل در فایل درخواست ویزا
  • برنامه تحصیلی نامناسب

موارد فوق از مهمترین دلایل ریجکت یک پرونده ویزای تحصیلی کانادا خواهد بود. با تکیه بر تجربه و دانش تیم اجرایی ویزا و وقت سفارت کانادا به سادگی می‌توانید از همان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید و پرونده خود را با خیالی آسوده به ما بسپارید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

 

 

شرایط کار حین تحصیل و بعد از تحصیل در کانادا

دو گزینه برای کار همزمان با تحصیل در کانادا وجود دارد:

  • (کار در محیط دانشگاه) On campus
  • (کار خارج از محیط دانشگاه) Off campus

 

کار حین تحصیل در محیط دانشگاه  (On campus)

بر اساس قوانین موجود، تمام دانشجویان تمام وقتی که به واسطه ویزای تحصیلی کانادا وارد خاک این کشور می‌شوند می‌توانند بدون نیاز به مجوز کار در همان دانشگاه محل تحصیل در زمان‌های فراغت کار کنند. به این نوع کار دانشجویی در کانادا در اصطلاح On campus گفته می‌شود.

البته هر فردی که بخواهد در کانادا کار کند، می‌بایست (SIN (Social Insurance Number یا شماره بیمه اجتماعی داشته باشد. از این لینک می‌توانید برای دریافت SIN NIMBER اقدام کنید.  دریافت این شماره برای همه رایگان است البته باید توجه داشته باشید که از زمان شروع به کار با ویزای تحصیلی کانادا تنها ۳ روز فرصت دارید جهت دریافت این شماره اقدام نمایید. شماره بیمه اجتماعی کانادا یا همان SIN در واقعا کد ملی محسوب می‌شود. کدی ۹ رقمی که تمامی افراد دارای اقامت دائم، افراد دارای ویزای تحصیلی کانادا و همپنین افراد دارای ویزای کار این کشور، ملزم به دریافت آن هستند.

 

کار حین تحصیل خارج از محیط دانشگاه  (Off campus)

بر اساس قانونی که از سال ۲۰۱۴ تاکنون در کشور کانادا به اجرا درآمده است، تمامی دانشجویان تمام وقتی که با ویزای تحصیلی کانادا در این کشور زندگی می‌کنند می‌توانند در زمان‌هایی خاص (تعطیلی دانشگاه) تا سقف ۲۰ساعت در هفته خارج از محیط دانشگاه کار می‌کنند. البته برای کار همزمان با تحصیل در کانادا (کار بدون مجوز کار) حتما باید یکی از دو عبارت زیر روی ویزای تحصیلی دانشجو قید شده باشد:

  • May accept employment on or off campus if meeting eligibility criteria as per R186 (f), (v) or (w). Must cease working if no longer meeting these criteria
  • May work 20 hrs. Per week off-campus or full-time during regular breaks if meeting criteria outlined in section186 (v)of IRPR

و اگر روی برچسب ویزای شما عبارت زیر درج شده باشد، به هیچ وجه اجازه کار همزمان با تحصیل در کانادا نخواهید داشت:

  • This permit does not permit the holder to engage in off campus employment in Canada

در صورتی که دو عبارت بالا دایر بر اجازه کار در حین تحصیل در ویزای تحصیلی درج نشده باشد، باز هم می‌توانید از طریق درخواست شماره بیمه اجتماعی برای کار اقدام کنید که البته شامل مراحلی تخصصی است که از حوصله این نوشتار خارج است. همکاران بخش ویزا و وقت سفارت مجموعه ماهمیشه برای مشاوره و پیگیری پرونده شما آماده خواهند بود.

 

 

شرایط لازم برای دریافت ویزای همراه

سفر به کشوری دیگر آن هم در مقاطع ابتدایی تحصیل و شرایط زندگی فرزندان از جنبه‌های مختلف دغدغه‌ای مهم برای تمامی والدین است. اینکه فرزندان پس از دریافت ویزای تحصیلی، در شرایطی تحصیل می‌کنند، اسکان و خورد و خوراک آنها به چه شکل و کیفیتی است و در نهایت چه نظارتی بر آنها انجام می‌شود، همگی از مواردی هستند که والدین را بر آن داشته تا با بهره‌مندی از ویزای همراه کانادا بتوانند در دوران تحصیل در کنار فرزندان خود باشند.

از سوی دیگر این نگرانی در مقاطع بالاتر تحصیل نیز وجود دارد و بسیاری تاکید دارند همسر و یا فرزندانشان در دوران تحصیل در کنارشان باشند. دریافت ویزای همراه برای والدین، همسر و فرزندان محصلین و دانشجویان در کشور کانادا یکی دیگر از خدمات مجموعه ما  در زمینه ویزای تحصیلی کانادا است.

از دو طریق می‌توان برای ویزای همراه کانادا اقدام کرد:

  • ویزای توریستی یا Temporary Resident Visa: در این نوع ویزا که همزمان با درخواست ویزای تحصیلی محصل در دانشگاه و یا مدرسه ارسال می‌شود، والدین دانش آموز و یا دانشجو می‌توانند ویزای همراه کانادا را با اعتباری ۶ماهه دریافت نمایند. همچنین در این نوع ویزا که به آن ویزای TRV گفته می‌شود در صورتیکه یکی از والدین دارای ویزای کار یا ویزای تحصیلی کانادا باشد، فرزندان آنها برای دریافت ویزای تحصیلی نیازی به ارایه نامه قبولی از مدارس ندارند و میتوانند بدون مشکل برای ویزا درخواست کنند.
  • ویزای اجازه کار یا OPEN WORK PERMIT: اگر متقاضی در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر کانادا به صورت تمام وقت پذیرفته شده باشد یا با ویزای تحصیلی کانادا در حین تحصیل باشد، همسر وی می‌تواند برای ویزای کار اقدام نماید. این ویزا به همسر متقاضی این اجازه را خواهد داد که به صورت تمام‌وقت و بدون نیاز به دریافت مجوز درکانادا، کار یا تحصیل کند. برای این نوع ویزا می‌توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد و یا پس از پذیرش تحصیلی و استقرار یکی از زوجین در کانادا برای همسر وی اقدام درخواست ویزای اجازه کار داده شود.

 

مشاوره جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا و ویزای همراه دانشجویی

مجموعه ما ، مجموعه‌ای که طی ۱۰ سال فعالیت خود در عرصه خدمات گردشگری و مشاوره در امور اقامت و مهاجرت همواره کوشیده‌ است با ارائه خدماتی بروز، فنی و دقیق با قیمتی رقابتی، رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب نماید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا (دانشجویی و دانش آموزی) و پیش از آن اخذ پدیرش تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی (از دبستان تا دکترا) یکی ز مجموعه خدمات دپارتمان ویزا و وقت سفارت مجموعه ما محسوب می‌شود و به جرات می‌توان ادعا کرد در این عرصه، خدماتی تضمینی بر اساس نیاز و شرایط متقاضیان محترم عرضه خواهد شد. تدوین فرم‌های تخصصی ارزیابی تحصیلی کانادا با جدیدترین پارامترهای مدنظر اداره مهاجرت و امور شهروندی کانادا مطابقت داشته و کارشناسان اجرایی ما با بررسی دقیق اطلاعات شما، بهترین گزینه را پیش رویتان قرار خواهند داد.