کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

لیست تورهای غار نوردی :

غارنوردی چیست

غارنوردی فعالیت تفریحی نوردیدن و اکتشاف غارهاست که در دو سطح مبتدی و حرفه‌ای قابل اجراست. غارها نیز به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند.

غارنوردی یکی از فعالیت‌های تقریبا نوپا در ایران است که توانسته در چندین سال اخیر طرفداران زیادی به خود جذب کند. در حال حاضر بخشی از هیئت کوهنوردی در ایران نیز شاخه غارنوردی را به فعالیت‌هایش اضافه کرده است. غارنوردان می‌توانند در دو سطح مبتدی و حرفه‌ای فعالیت خود را ادامه دهند. در زیر نگاهی مختصر به ورزش هیجان انگیز غارنوردی انداخته‌ایم.   کیمیا تراول بالا بردن دانش شما را همواره مد نظر دارد .

 

دسته بندی غارها

غارها از نظر تقسیم بندی به دو دسته تقسیم می شوند:

الف – غارهای طبیعی

ب – غارهای مصنوعی: غارهایی که توسط انسان بصورت حفره هایی در دل صخره ها بوجود آمده اند.

غارهای طبیعی خود به ۶ گروه نیز تقسیم می‌شوند

  1. غارهای بوجود آمده بر اثر نفوذ آبهای اسیدی در لایه های آهکی (که ۹۸ درصد غارهای موجود از این روش بوجود می آیند)
  2. غارهای بوجود آمده بر اثر فرسایش امواج
  3. غارهای بوجود آمده بر اثر زلزله و چین خوردگی های لایه زمین
  4. غارهای آتشفشانی
  5. غارهای بادی
  6. غارهای یخی

 

در ایران غارهای معروف بسیاری را پیدا خواهید نمود که برای بازدید گردشگران آماده شده اند و شرایط مناسبی را فراهم آورده اند. شما حتی اگر غارنورد هم نباشید می توانید به دیدن غارهای بزرگی که جزو جاذبه های گردشگری ایران هستند بروید. غارهایی همانند غار آبی علیصدر همدان، غار قوری قلعه، غار کرفتو، غار سهولان، غار یخی چما و دیگر غارهای گچی یا نمکی ایران به راحتی برای بازدید در دسترس هستند و حتی اگر هیچ وسیله تخصصی غار نوردی ندارید، به عنوان یک طبیعت گرد عادی می توانید از آن ها و دیگر غارهای بزرگ دیدن کنید .با کیمیا تراول همراه باشید .

 

 

اگر قصد دارید تا این حرفه را بسیار حرفه ای تر دنبال کنید یا به درون غارهایی قدم بگذارید که صعب العبور هستند، باید وسایل مورد نیاز برای غارنوردی را با خود به همراه داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که به همراه داشتن وسایل حرفه ای و تخصصی غارنوردی لازم هست اما کافی نیست. شما باید مهارت های استفاده از این وسایل را نیز بدانید. باید نکات و مهارت های غارنوردی را بدانید و در کل اگر برای اولین بار است که به این حرفه می پردازید، با افراد حرفه ای همراه شوید. اگر آماتور هستید، به همراه افراد حرفه ای به درون غار بروید و از آن ها اصول و نکات غارنوردی را بیاموزید. پس از آموزش می توانید با تکیه بر مهارت های کسب کرده و وسایل مورد نیاز برای غارنوردی به کشف غارهای مخفی و سخت بروید. حتی غارهایی را بپیمایید که کمتر افرادی توان گذر از آن ها را داشته اند. کیمیا تراول همرعه همیشگی شما .