کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

لیست تورهای بانکوک + پاتایا

راهنمای تور بانکوک + پاتایا

بانکوک (Bangkok)، پایتخت و پر جمعیت ترین شهر تایلند می باشد. بانکوک در تایلند با عنوان کرونگ تیپ ماها ناخن شناخته می شود. این شهر در دلتای رودخانه ی چائو فرایا واقع در تایلند مرکزی، 1,568.7 کیلومتر مربع را اشغال می کند و دارای جمعیتی بیش از 8 میلیون نفر (12.6 درصد از جمعیت کشور) می باشد. 581 ساختمان بسیار مرتفع در بانکوک وجود دارد که در رتبه بندی جهان، شماره ی 5 می باشند. بانکوک با توجه به معابد و کاخ های با شکوه، کانال های آبی، بازار های شلوغ و شب هایی پر جنب و جوش، یکی از جهان شمول ترین شهر ها در آسیا می باشد. بانکوک، سال ها یک مرکز تجاری کوچک در کنار رودخانه ی چائو فرایا بوده است، تا زمان سلطنت پادشاه رامای اول، اولین پادشاه سلسله چاکری حاضر که آن را به پایتخت سیام در سال 1782 تبدیل نمود، پس از سوزاندن آیوتایا توسط مهاجمان برمه، که البته موفق به تصرف آن نشدند. از آن زمان، بانکوک به خانه ی گنج ملی و همچنین روح، مرکز فرهنگی، سیاسی، تجاری، آموزشی و دیپلماتیک تایلند تبدیل شده است.
پاتایا، شهر ساحلی تایلند که در دنیای روی آب و زیر آن جذابیت‌های زیبایی نهفته است. از خوشگذرانی در کنار ساحل و گشت زدن بین صدها فروشگاه کوچک و بزرگ تا تورهای غواصی معروف آن در زیر آب‌های شگفت‌انگیز این شهر زیبا. سالانه‌ ده‌ها میلیون نفر برای تفریح به این شهر می‌روند و از تورهای یک‌روزه آن همچون سفر به جزیره مرجانی لذت می‌برند.

جاذبه های گردشگری بانکوک


گراند پالاس و وات پراکائو

گراند پالاس و وات پراکائو واقع در بخش کهن شهر گراند پالاس (کاخ‌های پادشاهی)، مشهورترین نشان اختصاصی شهر بانکوک است. این بنا در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و به مدت ۱۵۰ سال قصر تایکینگ بوده است .در اینجا چندین ساختمان قابل توجه هستند که درون مجموعه گراند پالاس وجود دارند . مهم‌ترین آن‌ها وات پراکائو است که به معنی «معبد بودای زمردین» است. برای وارد شدن به گراند پالاس و وات پراکائو شما باید لباس مخصوص به تن کنید . مردها‌، شلوار های بلند، لباس آستین بلند و کفش به‌پا می‌کنند و زن‌ها، دامن‌های بلند. شما نیز برای وارد شدن می‌توانید خارج از کاخ لباس مناسب اجاره کنید.

خانه جیم تامسون

جیم تامسون یک تاجر آمریکایی، مالک یک شرکت ابریشم بود و به عنوان یک سرگرمی، مجموعه ای بزرگ از هنر آسیای جنوب شرقی داشت. امروزه خانه جیم تامسون به همراه کلکسیون قابل توجهی، یک موزه شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تایلند است. بازدید درون خانه توسط تور به همراه راهنما انجام می‌گیرد.

بازار دمنوین سادواک

بازار شناور مکانی است که در آن محصولات‌، اغلب میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای پخته‌شده تایلندی روی قایق فروخته می‌شوند. مشهور‌ترین بازار شناور، بازار domnoen saduak است که در راچا بوری‌، نزدیک به بانکوک واقع است. شما کانال‌های باریک بازار را با هدایت قایق تور، گشت می‌زنید. با این که بازار از توریست‌ها پرشده، اما جو آنجا بسیار عالی است. کل بازدید‌، شروع شده از بانکوک تا بازار و برگشتن از آن، تقریبا نصف روز زمان می‌برد.

رود چائو فرایا

رود چائو فرایا از داخل بانکوک می‌گذرد و در نهایت به خلیج تایلند می‌ریزد. این رود مهم‌ترین خصیصه شهر بانکوک است و بازدید کردن از شهر از روی این رود سوار بر قایق تجربه بسیار دلچسبی است که می‌تواند به شما کمک کند دید بهتری از بانکوک داشته باشید؛ از یک سو آسمان‌خراش‌های بزرگ در امتداد رودخانه و از سوی دیگر خانه‌های شناور چوبی برخی بومی‌ها در کنار کانال های کوچک.

وات آرون

وات آرون به معنی «معبد سپیده دم» یکی از معابد بودایی واقع در کرانه غربی رود چائو فرایا است. این معبد به عنوان یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین معابد در بانکوک شناخته می‌شود که از طراحی زیبا‌، منظره رودخانه و دورنمای جذابی برخوردار است. وات آرون مکانی عالی برای شروع بازدیدتان در بانکوک است . وات آرون درست رو بروی رود وا فو بنا شده، بنابراین شما می‌توانید هم معبد هم رودخانه را یکجا بازدید کنید. برای عبور از رودخانه نیز هرچند دقیقه یک بار قایقی عبور می‌کند.

جاذبه های گردشگری پاتایا


مینی سیام

سایز کوچک شده و ماکت‌هایی از آثار باستانی‌ کشور‌های مختلف جهان را در این منطقه از شهر پاتایا می‌توانید ببینید. بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند وهم‌چنین تخت جمشید (پارسه) که همه به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده، در مینی سیام گردآوری و به معرض نمایش عموم گذاشته شده است. سیام نام قدیم این شهر است و مینی سیام در واقع به معنی تایلند کوچک شده را برای ما تداعی می‌کند.

جزیره مرجانی

در ۷ کیلومتری جنوب غربی پاتایا یکی از زیباترین جزایر مرجانی، سواحل شنی سفید و آب‌های شفاف قرار دارد. جزیره‌ی مرجانی مذکور غیر قابل سکونت است و تمام مساحت آن برای امکانات تفریحی و رفاهی گردشگران صرف شده‌ است. گردشگران می‌توانند سوار بر قایق کف شیشه‌ای از زیبایی این جزیره‌ لذت ببرند. این جزیره یکی از شگفت‌انگیزترین نواحی برای غواصی است.

پناهگاه مذهبی حقیقت

با فاصله‌ی اندکی از شمال مرکز پاتایا، معبد دلفریب حقیقت قرار دارد که با ساختاری بر لبه‌ی دریا به همراه مناظری زیبا و مجسمه‌های بودا و هندو خودنمایی می‌کند. این بنای ۱۰۵ متری یکی از بهترین آثار ساخته شده از چوب به‌ شمار می‌رود و منعکس‌کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. شوی دلفین‌ها از جمله سرگرمی‌های معروفی است که در پناهگاه مذهبی حقیقت اجرا می‌شود. از این مکان مقدس هر روز در ساعات ۸ تا ۱۸ می‌توانید بازدید کنید.

کوه بودا

تصویری از بودا با ۱۰۹ متر ارتفاع، بزرگ‌ترین تمثیل حجاری شده‌ی بودا در سراسر جهان محسوب می‌شود که در ضلع شمالی کوه خائو چی چان حک شده است. این تصویر توسط یک هنرمند با استعداد تایلندی به مناسبت پنجاهمین سالگرد پادشاه توسط لیزر حکاکی شده است. کوه بودا که تنها ۲۰ دقیقه با شهر پاتایا فاصله دارد، دارای محوطه‌ای سرسبز با امکاناتی چون فیل سواری است.

پرواز میمون درازدست

مکانی را تصور کنید که در آنجا می‌توانید همانند یک میمون گیبون در میان درختان پرواز کنید و جابه‌جا شوید.نام این مکان که تنها یک ساعت با پاتایا فاصله دارد، پارک نام دارد. اگر از ارتفاع می‌ترسید، شاید چنین تجربه‌ای خیلی مناسب شما نباشد. پارک پرواز میمون دست دراز در میان انبوهی از درختان جنگلی واقع شده‌است.