کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

لیست تورهای کاشان

راهنمای سفر به کاشان

کاشان یکی از شهرهای مرکزی ایران است از قدیمی ترین نقاط مسکونی که انسانها برای زندگی انتخاب کردند عده ای از مورخین کاشان را اولین شهر ایران و جهان میدانند.گروهی کاشان را برگرفته از کی آشیان به معنی جایگاه حاکمان میدانند و عده ای هم کاشان را به معنی خانه های تابستانی که با چوب و نی ساخته میشوند میشناسند .برخی دیگر براین باورند که کاشان تحریف شده کاسیان همان قوم کاسی میباشد. جهان کاشان را بعنوان پایتخت فرش میشناسد.

عده ای از مورخین کاشان را اولین شهر ایران و جهان میدانند.

باغ فین

مکان نامبرده جایی است که ناصرالدین‌شاه، در سال ۱۸۵۲ میلادیصدراعظم خود امیرکبیر را در آن به قتل رساند. سابقه و قدمت باغ فین و بناهای آن به دوره صفویه بازمی‌گردد. وسعت باغ بالغ بر ۲۳ هزار مترمربع و شامل یک حیاط مرکزی است که به وسیله دیوار، بارو و برجهای استوانه شکل محصور شده‌است.

حمام فین

حمام فین در باغ فین کاشان است. این حمام قدیمی به‌دلیل قتل میرزا تقی‌خان امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار در ۲۰ دی ۱۲۳۰ هجری خورشیدیمشهور است.در قسمت جنوبیِ باغ فین دو حمام وجود دارد که به حمام کوچک و بزرگ معروفند. حمام کوچک از آثار دورهٔ صفویه و همراه با بنای اولیهٔ باغ فین ساخته شده‌است. حمام بزرگ مخصوص امرا و حمام کوچک اختصاص به استفادهٔ خُدّام داشته‌است.

خانه تاریخی عامری ها در کاشان یکی از بزرگترین خانه های تاریخی شهر کاشان است که قدمت آن به دوران زندیه برمی گردد

خانه تاریخی عامری ها

خانه تاریخی عامری ها در کاشان یکی از بزرگترین خانه های تاریخی شهر کاشان است که قدمت آن به دوران زندیه برمی گردد که البته بعدها در دوران قاجار باز هم از آن بزرگتر شده و قسمت های دیگری به آن اضافه شد. وسعت این خانه که در محله ی سلطان میر احمد کاشان قرار گرفته است، هفت هزار متر مربع با زیر بنایی گسترده است و بطور کلی در آن ۸۵ اتاق وجود دارد

تپه سیلک

تپه سیلک یا همان تپه های سیلک کاشان در ضلع جنوبی غربی شهر کاشان و در سمت راست جاده کاشان به فین یعنی خیابان امیر کبیر واقع شده است که شامل دوتپه شمالی و جنوبی یا همان گورستان الف – ب به فاصله ۶۰۰ متری از هم می باشد

آرامگاه سهراب سپهری

آرامگاه سهراب سپهری در صحن امامزاده سلطان‌علی‌ بن محمد باقر در روستای مشهد اردهال کاشان در استان اصفهان واقع شده است. سهراب سپهری شاعر و نقاش ایرانی بود او از مهم ‌ترین شاعران معاصر ایران است و شعرهایش به زبان ‌های بسیاری از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده است.