کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

لیست تورهای شیراز

راهنمای سفر به شیراز

مسافرت به مقصد شيراز هيچ وقت دليل نمي خواهد ، شهر گل و بلبل و نارنج و حس و حال و شور و شوق است ، چه چيز از اين بهتر که با تور شیراز ارزان به آنجا سفر کنیم در اين شهر رويايي ، با هتل هاي خوب و حرفه اي ، با رستوران هاي هيجان انگيز و غذاهاي خوشمزه،كاوش درسراي مشير و ديدن بازار وكيل و گرفتن عكس يادگاري با مردي از جنس عشاير قشقايي در سراي مشير و مردم بسیار خونگرم که شما را مثل یکی از اعضای خانواده خود میبینند دليل خوبي است كه شيراز را انتخاب كنيم و يا در حوضچه آرامگاه سعدي سكه بیندازیم به آروزي آمدن مجدد به شيراز و از همه مهم تر ، حس و حال شاهچراغ است در شيراز كه شبهايمان را دگرگون مي كند ، حرمی که معماری متفاوت و آرامبخشی دارد طوریکه مطمئنا دوست دارید بارها از آنجا دیدن کنید.

شیراز شهر گل و بلبل و نارنج و حس و حال و شور و شوق است

آرامگاه حافظ

در سال ۱۱۸۸ هجری قمری در دوران کریمخان زند ساخته شد. بر روی تربت حافظ، سنگی مرمرین به دستور کریمخان زند نهاده شد که دو غزل از غزل‌های حافظ به خط حاج آقاسی بیگ افشار بر آن نوشته شده بود. آرامگاه حافظ در دوران قاجاریه بارها بازسازی گردید.

آرامگاه سعدی

مقبره سعدی در میان عمارتی هشت ضلعی با سقفی بلند و کاشی‌کاری شده قرار دارد. در داخل باغ و در محوطه‌ای پایین‌تر از سطح زمین، چشمه آب زلالی در جریان است. بر پایه یک سنت قدیمی، مردم شیراز برای برآورده شدن حاجات خود در حوض ماهی، سکه می‌اندازند.

در دوران دیلمیان، تاق مرتفعی به صورت دروازه ساخته شده است. بنای نخستین دروازه قرآن از سنگ و گچ بوده است.

دروازه قرآن

در دوران دیلمیان، تاق مرتفعی به صورت دروازه ساخته شده است. بنای نخستین دروازه قرآن از سنگ و گچ بوده است. وی پس از ساختن دروازه، دستور داد تا قرآنی بزرگ معروف به قرآن «هفده من» بر بالای آن قرار دهند تا کاروان‌ها به سلامت از زیر آن گذشته و به راه خود ادامه دهند.

باغ ارم

باغ ارم به دوران سلجوقی باز می‌گردد. برجسته‌ترین ویژگی این بنا، ایوان مرکزی دو طبقه آن است. در قسمت بالایی این بنا هلالی وجود دارد که بر روی آن نقوش کاشی‌کاری شده شامل شخصیت‌های تاریخی، ادبی و اسطوره‌ای است که به گونه زیبایی به نمایش درآمده‌اند.

ارگ کریم خانی

ارگ کریمخانی، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بنای دوران زندیه است که در سال ۱۱۸۰ هجری قمری به دستور کریمخان زند ساخته شده است. بر روی بدنه دیوارها و برج‌ها، نگاره‌های ساده و زیبای آجری دیده می‌شود. بر سر در ارگ صحنه نبرد کشته شدن دیو سفید به دست رستم به صورت کاشی‌کاری هفت‌رنگ نقش بسته است.