کیمیا تراولکیمیا تراول
Forgot password?

لیست تورهای قشم

راهنمای سفر به قشم

قشم یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان است که به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز شناخته می‌شود. این جزیره در حال حاضر در زمینه گردشگری پیشرفت زیادی کرده و به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جنوب کشور تبدیل شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های جزیره قشم، داشتن ساحل صخره‌ای، ماسه‌ای و گلی است که شاید در کمتر جزیره‌ی دیگری پیدا شود. قشم از شمال به بندرعباس، از شمال شرق به جزیره هرمز، از شرق به جزیره‌ لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزایر تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی می‌رسد. در دوران ساسانیان، به این جزیره ابرکاوان می‌گفتند که در زبان پارسی میانه به معنی «از تبار کاوه» است. مساحت قشم ۱۴۹۱ کیلومترمربع است که گفته می‌شود ۲٫۵ برابر بحرین است. قدمت زیاد جزیره قشم، دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی بسیار در این جزیره است. البته علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، دیدنی‌های طیبعی زیادی در این جزیره وجود دارد. از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری تور قشم می‌توان به دره ستارگان، تنگه چاهکوه، جنگل‌های دریایی حرا، قلعه پرتغالی‌ها، غار خربس، غار نمکدان، روستای توریان، سد تاریخی گوران، روستای تاریخی لافت، منطقه کاسه سلخ، بام قشم، تنگه عالی محمد، جزایر ناز، گورستان های تاریخی قشم و مقبره مقدس تم سنیتی اشاره کرد. آب و هوای قشم در کل خشک و بارندگی در آن کم است؛ ناگفته نماند رطوبت هوا در این جزیره بالا است.

قشم یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان است که به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز شناخته می‌شود

دره ستارگان

گذشت زمان و باد و طوفان از این منطقه، ستون‌ها، دالان‌ها و حفره‌های تو در تویی ساخته است و همینکه از بین دالان‌های تو در توی آن عبور کنید آسمان آبی بالای سرتان خودنمایی می‌کند و اگر باد هم بیاید همه چیز تکمیل می‌شود تا فضایی وهم‌آلود را به وجود آورد.

جنگل های حرا

جنگل‌های حرا عمری ۳۰ تا ۴۰ میلیون ساله دارند و از عجایب هفتگانه جزیره قشمند. این جنگل‌ها از بندر لافت تا روستای سهیلی و در  فضایی ۷ هزار و ۲۳۶ هکتار متری کشیده شده‌اند. عمق آب منطقه‌ای که جنگل‌های حرا در آن قرار دارد بیشتر  از یک تا یک و نیم متر نیست و همین مسئله باعث می‌شود با فروکش کردن آب دریا ۶ تا ۷ ساعت نمایان شوند.

تنگه چاهکوه در دل کوهی سنگی قرار گرفته و همین که پا در آن بگذارید با فضایی عریض با دیواره‌هایی بلند مواجه می‌شوید.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه در دل کوهی سنگی قرار گرفته و همین که پا در آن بگذارید با فضایی عریض با دیواره‌هایی بلند مواجه می‌شوید. اما این وضعیت چندان دوام ندارد و اگر به سمت جنوب دره بروید از عرض راه  کم می‌شود و آنقدر راه باریک می‌شود که دیگر به زحمت می‌توان آسمان را آن بالا دید.

دره تندیس‌ها

از جنگل حرا که به سمت روستای طبل و از آنجا روبه پایین و به سمت سلخ برویم در نزدیکی‌های بام قشم به دره بزرگی می‌رسیم که به خاطر تندیس‌های بزرگش به آن دره تندیس‌ها می‌گویند. این دره مثل دره ستارگان است،اما وسعتش از دره ستارگان بیشتر است و بزرگی تندیس‌هایش آدم را خیره می‌کند.

جزیره ناز

جزیره ناز تقریباً سه هکتار است ، ساحل شنی ندارد و دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر اطراف آن را گرفته است. در زمان جزر با پسروی کامل آب دریا، برای مدت کوتاهی، باریکه‌ای از خشکی جزایر ناز را به ساحل قشم وصل می‌کند. هر چند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مى‌توانید از بالای ناز، تنگه هرمز و جزیره لارک را ببینید.